על רקע המלחמה באוקראינה: סוכם על ייבוא חיטה מקזחסטן לישראל

איתי גדסי No Comments on על רקע המלחמה באוקראינה: סוכם על ייבוא חיטה מקזחסטן לישראל

על רקע המצור הימי שהטילה רוסיה על חופי אוקראינה, שבעקבותו אוקראינה לא יכולה לייצא חיטה, שר התיירות יואל רזבוזוב סיכם עם בכירי הממשל בקזחסטן על קידום ייבוא חיטה לישראל

שדה חיטה • אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפגישה היום עם ראש ממשלת קזחסטן אליחאן סמאילוב, סיכם יו"ר הוועדה הכלכלית הבינ"ל המעורבת שר התיירות יואל רזבוזוב על ייבוא חיטה מקזחסטן לישראל. זאת על רקע המחסור העולמי בחיטה נוכח העימות בין רוסיה לאוקראינה.

במהלך הביקור המדיני בקזחסטן, קיים רזבוזוב שורת פגישות עם בכירי הממשל הקזחי, בראשם רה"מ אליחאן סמאילוב, סגן רה"מ ושר המסחר באקיט סולטנוב, שר החקלאות של קזחסטן ארבול קרשוקייב, ועם השר הקזחי לשעבר והאחראי על החברה הלאומית של קזחסטן לייצוא דגנים, ספרחן אומרוב.

כידוע, קזחסטן, מדינה המונה 19 מיליון תושבים, היא יצואנית חיטה מהמובילות בעולם, והתקווה היא שההסכם יביא לאזרחי ישראל הורדת מחירים, וחיזוק הביטחון התזונתי.

על פי המהלך המתגבש, החברה הממשלתית לדגנים של קזחסטן (FCC) תמכור את החיטה ישירות לגופים ישראליים כבר במחזור הייבול הבא – בסתיו הקרוב. כך, יוזל מחיר הקמח לצרכנים בישראל, יישמר הביטחון התזונתי לאזרחים, ויתחזק הקשר המדיני בין ישראל לקזחסטן.

יו"ר הוועדה הכלכלית הבינ"ל המשותפת, השר יואל רזבוזוב: "מדובר בהישג חשוב להוזלת מחירי הקמח ומוצריו עבור אזרחי מדינת ישראל. אני מודה מאוד לשותפינו הקזחים על הנכונות לשיתוף הפעולה, לראש הממשלה לפיד שסייע רבות למהלך, ולצוותים המקצועיים שעבדו קשה מאוד כדי לקדם הסכם זה".

 



0 תגובות